Aktiiviseurakuntalaisten listan ehdokkaina haluamme rakentaa Pitäjänmäen seurakuntaa niin, että kirkon kynnys olisi matala kaikkien tulla. Seurakunta on kaikkia alueemme asukkaita varten. Kirkossa ja sen eri toimintamuodoissa on mahdollisuus hiljentyä Jumalan sanan ääreen ja halutessa panna omat lahjansa käyttöön seurakunnan rakentamiseksi.

Haluamme kehittää seurakuntaamme,

• jotta se tavoittaisi mahdollisimman laajasti ja monipuolisesti alueemme asukkaat ja näkyisi eri tavoin alueellamme juhlassa ja arjessa uskollisena Jeesuksen käskylle tehdä seuraajikseen mahdollisimman monta opetuslasta,
  • jotta kynnys tulla kirkkoon ja sen toimintaan mukaan olisi mahdollisimman matala ja että tulija kokisi olevansa tervetullut, toivottu kävijä ja rakastettu lähimmäinen.

Kolme tärkeintä asiaa, johon tulevana valtuustokautena seurakunnassa tulee keskittyä:

• evankeliumin näkyvyyden turvaaminen alueellamme,
  • tarkka taloudenpito seurakunnan toiminnan ja työntekijöiden aseman turvaamiseksi kirkon vaikeutuvassa taloustilanteessa,
  • vapaaehtoistyön osuuden kasvattaminen ja kehittäminen edelleen sekä yhteistyö alueen muiden toimijoiden kanssa.

Profiloidumme seuraavasti:

• Olemme kirkon voimassa olevan avioliittokäytännön kannalla.
  • Valtuustossa korostamme, että lähetystyön määrärahoja jaettaessa kaikkia kirkon lähetysjärjestöjä kohdellaan tasapuolisesti.
  • Kirkkoherran vaali on kaikkien seurakuntalaisten, ei seurakuntaneuvoston asia.